تاثیر منفی چاقی در سلامت زنان

یکی از بزرگترین مشکلاتی که جامعه بشری امروزه با آن مواجه است، عدم تحرک کافی در افراد بزرگسال بوده که ممکن است منجر به بروز چاقی و افزایش وزن و به دنبال آن مشکلات جسمانی متعدد گردد.

با عبور از سی سالگی تمامی افراد به ویژه بانوان مستعد چاقی و افزایش وزن هستند و عدم تحرک کافی و داشتن رژیم غذایی نامناسب می‌ تواند این عارضه را نیز تشدید نماید، اما از مهم ترین تاثیرات که چاقی بر سلامت بانوان ایجاد می کند، اختلال در عملکرد سیستم رحمی و تخمدان ها می باشد.

همانطور که می‌دانید تنبلی تخمدان بیماری خاموش و شایع در بین بانوان است که از مهمترین عوامل آن می‌ توان به چاقی مفرط و وجود چربی های شکمی اشاره کرد، برخی بانوان در سنین باروری ممکن است به دلیل وجود مشکلاتی مانند تنبلی تخمدان نتوانند با روش های طبیعی بارداری را تجربه کنند.

زمانی که به پزشک مراجعه می کنند قطعاً اضافه وزن آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و پزشکان توسعه تأکید دارند که با اصلاح رژیم غذایی و انجام فعالیت‌ های ورزشی وزن شخص به حالت ایده آل برسد.

اما لازم است بدانید که بانوان پس از انجام زایمان های متعدد و افزایش سن بیش از آقایان در معرض بیماری‌ های داخلی مانند پوکی استخوان و آرتروز و مشکلات مفصلی قرار می‌ گیرند که اگر فرد وزن بالاتر از حد ایده آل داشته باشد قطعاً این آسیب ها تشدید شده و به مرور زمان باعث افت شدید در شرایط جسمانی افراد می گردد.

قطعاً چاقی سبب عملکرد نامناسب سیستم های داخلی و ارگان‌ های حیاتی میشود که در مرحله اول قلب، کلیه ها و اندام های شکمی مورد آسیب قرار می‌ گیرند.

تاثیر منفی چاقی در سلامت زنان

تاثیر منفی چاقی در سلامت زنان

حتما شما هم شنیده اید که میزان چربی ناحیه شکم نشان دهنده حجم چربی در اطراف قلب است که این افراد ممکن است سکته های قلبی و یا هر گونه گرفتگی در عروق و شریان ها را بیش از افراد عادی تجربه کنند، باید بدانید که بزرگترین خطر برای سلامت بانوان، چاقی و افزایش وزن است که در سنین پایین تر با سهولت بیشتری می توانند این عارضه را برطرف نمایند.

مطالعه بیشتر  آندومتروز چیست؟

به شما توصیه می‌ کنیم که به رژیم غذایی خود اهمیت داده و همه روزه هر چند محدود تایمی را به انجام فعالیت‌ های ورزشی اختصاص دهید تا با گذر زمان افزایش وزن و مشکلاتی مانند چاقی را تجربه نکرده و به دنبال آن دیگر بیماری‌ های شایع را تجربه نکنید.

حتما شما هم افرادی را دیده اید که با وجود افزایش وزن و چاقی پس از تحرکی کوتاه دچار درد قفسه سینه شده و کمبود اکسیژن و انرژی در بدن سبب بی حالی آنها خواهد شد، با وجود چربی های زیاد و وزن سنگین، خونرسانی به سایر نقاط بدن محدودتر شده و اکسیژن موجود در خون با سرعت کندی به سایر اعضای بدن خواهد رسید.

در چنین شرایطی آسیب های احتمالی در سراسر بدن اتفاق افتاده و قطعاً بیشترین آسیب از کمبود اکسیژن را مغز افراد متحمل میشود، اگر وزن شما در حالت ایده‌آل باشد گردش خون به درستی انجام شده و افراد از سلامت کافی برخوردار خواهند بود، همچنین می توانید فعالیت های روزانه را سهولت بیشتر انجام داده و قطعا داشتن جسم سالم و سبک می تواند به عملکرد درست سایر ارگان ها کمک فراوانی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button