بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر

بهترین پزشک برای انجام تست پاپ اسمیر چه کسی است؟

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر چه موقعی است؟

تست پاپ اسمیر چیست؟

و هزاران سوال مشابه در رابطه با پاپ اسمیر وجود دارد. که هدف ما در این مقاله بررسی بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر و بررسی کلی پاپ اسمیر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

تست پاپ اسمیر چیست؟

به تست دهانه رحم گفته میشود  که با هدف تشخیص موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • سرطان دهانه رحم
  •  بررسی عفونت
  •   التهاب واژن

در واقع از زمان شروع انجام این تست تاکنون بیشتر از ۶۰ درصد از بانوانی که به سرطان دهانه رحم مبتلا بوده‌اند کاسته شده است. چون با تشخیص به موقع و درمان می‌تواند از بروز مشکلات بسیار جدی در آینده جلوگیری کرد.

تشخیص به موقع تست پاپ اسمیر

تمام بانوان باید هر چند وقت یک بار برای انجام تست پاپ اسمیر به پزشکان متخصصی مانند دکتر ماموریان مراجعه نمایند. تا بدین ترتیب با انجام تست پاپ اسمیر از نبود مشکلات و یا سلول های غیر عادی در دهانه رحم اطمینان حاصل شود.

مطالعه بیشتر  بهترین سن برای انجام لابیاپلاستی

چون اگر بحث سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه تشخیص داده شود در این حالت احتمال بهبودی بسیار زیاد است. به همین دلیل مراجعه به پزشک برای بانوان ضروری است.

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر کی است؟

بر حسب اطلاعاتی که از طرف وزارت بهداشت مشخص شده است تمام بانوانی که کمتر از ۲۱ سال دارند. نیازی به انجام تست پاپ اسمیر در این افراد نیست. بانوانی که ۲۱ تا ۲۹ سال دارند این افراد باید هر سه سال یکبار برای انجام تست پاپ اسمیر به پزشکان متخصص مانند دکتر ماموریان اصفهانی مراجعه نمایند. و  افرادی که بین ۳۰ تا ۶۵ سال دارند نیز باید هر سه سال یکبار تست پاپ اسمیر را انجام دهند، علاوه بر آن انجام تست اچ پی وی نیز در این افراد ضروری می باشد.

لازم به ذکر است که افرادی که بالای ۶۵ سال دارند بیشتر در این افراد نیازی به انجام تست نیست. در واقع باید بعد از معاینه با پزشک معالج خود مشورت نمایند که زمان مشخص در رابطه با انجام آزمایش مشخص گردد.

چه نکاتی باید قبل از انجام تست پاپ اسمیر رعایت گردد؟

  • حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام تست پاپ اسمیر نباید رابطه جنسی  داشته باشید.
  • دوش گرفتن حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام تست ممنوع است.
  • استفاده کردن از تامپون قبل از تست ممنوع می باشد.
  • نباید از روان کننده ها و یا داروهای خاص استفاده گردد.
  • استفاده از پودر و یا اسپره ها ممنوع می باشد.
  • لازم به ذکر است که هنگام پریود این آزمایش انجام نمی شود.
مطالعه بیشتر  انواع سونوگرافی برای زنان

تست پاپ اسمیر و بارداری

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که آیا در دوران بارداری هم میتوان تست پاپ اسمیر را انجام داد یا نه؟ آیا انجام تست پاپ اسمیر می تواند مشکلی برای جنین به وجود بیاورد؟ در پاسخ می توان گفت که انجام این آزمایش هیچ گونه خطری برای جنین ندارد در واقع می‌توان گفت که هیچ رابطه ای بین تست پاپ اسمیر و جنین وجود ندارد

و هیچ گونه خطری مادر و جنین را تهدید نمی‌کند، پس انجام این آزمایش در دوران بارداری نیز امکان پذیر است. بهتر است که از هفته یک تا چهاردهم این آزمایش را انجام بدهید. و از ماه ششم به بعد انجام آزمایش پاپ اسمیر در بانوان باردار توصیه نمی گردد.

مراحل انجام تست پاپ اسمیر چگونه است؟

هنگام انجام تست پاپ اسمیر بیمار بر روی صندلی های خاصی که وجود دارد دراز می‌کشد. و سپس پزشکی با استفاده از یک اسپکولوم فلزی و یا پلاستیکی مخاط دهانه رحم را برمیدارد. و سپس این مایع برای انجام آزمایش و بررسی به آزمایشگاه فرستاده می شود. لازم به ذکر است که انجام این آزمایش هیچگونه دردی ندارد شاید کمی احساس سوزش داشته باشید.

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر

بهترین زمان برای انجام تست پاپ اسمیر

نتیجه تست پاپ اسمیر

بر حسب مطالعاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده است. تست پاپ اسمیر می‌تواند تا ۹۹ درصد  وجود سرطان دهانه رحم خبر دهد. در واقع یک تست مطمئن برای تشخیص سلامت رحم می باشد. که اگر نتیجه نامطلوبی به دست بیاید این بدان معنا است که باید آزمایش دوباره انجام شود. چون ممکن است بنا به دلایلی و یا مواردی خاصی نتیجه کاملاً دقیق مشخص نشده باشد.

مطالعه بیشتر  انواع ناباروری

به همین دلیل این مورد نگران کننده نبوده و برای اطمینان بیشتر باید دوباره آزمایش انجام گردد. اگر نتیجه آزمایش غیر عادی باشد این مورد هم به معنای وجود سرطان نیست. ولی ممکن است نشان‌دهنده تغییرات کمی در سلولهای دهانه رحم وجود داشته باشد که به گونه ای قابل درمان است. و اگر نتیجه آزمایش از وجود سرطان در دهانه رحم خبر دهد در این حالت باید مراحل درمانی شروع شود.

اگر برای تشخیص و درمان به پزشکان متخصصی مانند دکتر ماموریان مراجعه گردد. در این حالت به گونه ای نگرانی در رابطه با روند درمان وجود ندارد.

و معمولاً پزشکان فوق تخصص و حرفه ای می‌توانند از روش‌های درمانی مناسبی استفاده کنند. که این مورد هم باعث میگردد تا احتمال بهبودی بیمار افزایش پیدا کند.

علائم سرطان دهانه رحم چیست؟

یکی از رایج‌ترین علائمی که می تواند نشان دهنده وجود سرطان در دهانه رحم باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بروز پریودهای شدید
  • احساس درد هنگام نزدیکی
  • بروز درد در بخش لگن و کمر
  •  بروز درد هنگام ادرار کردن
  • داشتن ترشحات غیر طبیعی به همراه بوی بد
  •   خونریزی‌ها واژینالی

بهترین دکتر زنان در تهران

خوشبختانه امروزه وجود پزشکان متخصص و حرفه ای در تمام شهرها مخصوصاً در تهران و در میرداماد(شمال تهران) باعث شده است. تا امکان دسترسی به افراد حرفه‌ای برای تشخیص و درمان بیماری ها به راحتی امکان پذیر شود.

در واقع مهمترین موضوعی که باید همه بانوان به آن دقت کنند. این است که انجام آزمایش‌های روتین را به تعویق نیندازند. و سعی کنند به توصیه پزشکان توجه کنند تا روند بهبودی سریع تر شود. مخصوصاً بحث انجام تست پاپ اسمیر برای بررسی وجود سرطان دهانه رحم بسیار مهم بوده . و می‌تواند باعث جلوگیری از بروز مشکلات جدی در آینده گردد.

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

پیج اینستاگرام دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

کانال آپارات دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

کانال نماشا دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

———————————————————–

2 دیدگاه

  • سلام وخسته نباشید به خانم دکتر
    از چه سنی تست پاپ اسمیر برای زنان توصیه می شود ؟و خانم های مجرد هم می توانند این تست رو انجام دهند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button