علائم کرونا و پیشگیری از آن

علائم کرونا و پیشگیری از آن

علائم کرونا و پیشگیری از آن

علائم کرونا و پیشگیری از آن

علائم کرونا و پیشگیری از آن: همانطور که اکثر افراد به این موضوع واقف هستند ویروس کووید19حدود دوسال است که همه جهان را در بر گرفته است. ویروس کووید19 یک ویروس بین اللملی  به حساب می آید که همه مردم را نگران کرده است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با این ویروس جهانی و همگیر به شما همراهان عزیز ارائه دهیم و علائم این بیماری را بیان کنیم. همچنین در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه از این بیماری و ویروس میتوان جلوگیری کرد.

ویروس کووید 19

بیشتر افرادی که مبتلا به این بیماری خواهند شد دارای علائم خفیفی هستند. این افراد با چند روز رعایت نکاتی که در ادامه مقاله بیان خواهیم کرد میتوانند این ویروس را هرچه سریعتر از خود و خانواده خود دور کنند.

  •  استراحت کردن
  • مصرف غذاهای مفید و مقوی
  • نوشیدن مایعات فراوان
  • مصرف ویتامین سی
  • مصرف قرص زینک
  • مصرف مولتی ویتامین

البته باید به این نکته توجه کنیم افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، افراد ناقلی به حساب می آیند. افراد ناقل کسانی هستند که می توانند باعث شوند که این ویروس به بقیه افراد منتقل شود.

نکاتی درباره انتقال ویروس کرونا به افراد

ابتلا و شدت ابتلا افراد به کرونا بستگی به تعداد ویروسی دارد که وارد بدن فرد خواهد شد. در واقع این موضوع یک امر تعیین کننده در شدت ویروس کرونا است. به طور مثال اگر افراد سالم با یک فردی که مبتلا به ویروس کرونا از نوع حاد است ارتباط برقرار کنند و دارای ماسک نباشند کمتر از 15 دقیقه در یک اتاق حتی اگر فاصله اجتماعی (یک الی دو متر) را رعایت هم کرده باشند متاسفانه به این ویروس مبتلا خواهند شد.

مطالعه بیشتر  دیابت در بارداری

در مقابل اگر افراد سالم دارای ماسک باشند تعداد ویروسی که در واقع از طریق منافذ ماسک میتواند به بدن ما عبور بکند کاهش می یابد. اگر تعداد ویروس وارد شده به بدن افراد دیگر کم باشد سیستم ایمنی بدن، آن ویروس را از بین خواهد برد و خوشبختانه فرد دچار این بیماری نخواهد شد. اگر تعداد کمی از ویروس وارد بدن ما شود و بدن ما و سیستم ایمنی بدن نتواند این تعداد ویروس را از بین ببرد به دلیل اینکه تعداد این ویروس ها کم است شروع به تکثیر در داخل بدن خواهند کرد.

در مراحل مختلف سیر بیماری که قرار بگیریم، بیماری خفیف تری را سپری خواهیم کرد. ماسک امر مهمی را در زمینه انتقال ویروس کرونا ایفا خواهد کرد. چه افرادی که مبتلا به این بیماری شده اند و چه افرادی که هنوز مبتلا نشده اند و حتی افرادی که واکسن زده اند باید زدن ماسک را جدی بگیرند.

علائم کرونا و پیشگیری از آن

علائم کرونا و پیشگیری از آن

علائم بیماری کرونا

علائم این بیماری را باید بسیار جدی بگیرید. هر فردی که در این دوران دچار سرما خوردگی ساده هم شود نباید بیان کند که یک سرماخوردگی ساده است و راحت از کنارش بگذرد، یا بیان کند که حساسیت فصلی است.

در زبان ساده اگر بخواهیم بیان کنیم افرادی که دچار حساسیت یا سرما خوردگی ساده شده اند این بیماری ها رایک نوع کرونا در نظر بگیرند. البته این به معنی نیست که نگران باشید یا بترسید تنها باید پروتکل های بهداشتی را به نحوه احسنت رعایت کنید. مواردی که در قسمت بالاتر در مورد رفع سریعتر این بیماری بیان شد را رعایت بفرمایید. اگر موارد زیر را مشاهده کردید حتی در صورتی که آزمایش پی سی او(PCO)  شما منفی بود باید نکات بهداشتی را به شدت رعایت کرده و در صورت لزوم مجددا به پزشک مراجعه بفرمایید.

  • تب
  • سرفه
  • تنگی نفس
مطالعه بیشتر  درمان عفونت واژن

اگر موارد بیان شده در قسمت بالا را قبلا در دوران بیماری خود نداشته و تازه تجربه میکنید و یا این علائم را داشته اما به صورت خفیف بوده و اکنون شدت یافته است باید به سرعت به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید. در این دوران باید داروهای ضد ویروس و ضد التهابی را دریافت کنید تابه ریه ها آسیبی وارد نشود. سایر علائم کرونا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • گلو درد
  • خشکی گلو
  • بدن درد
  • مشکلات گوارشی(اسهال و دل پیچه)
  • بی حالی
  • خواب الودگی
  • بی خوابی
  • درد مفصل

کرونا انگلیسی

همانطور که در اخبار ها و شبکه های مجازی شنیده اید نوع جهش یافته کرونا در میان افراد منتشر شده است. کرونا انگلیسی یک نوع جهش یافته و پیشرفته تر ویروس کرونا به حساب می آید. متاسفانه اگر فردی به این ویروس جهش یافته مبتلا شود در مدت سه روز این ویروس به ریه های فرد نفوذ کرده و ریه هارا درگیر خواهد کرد.

در این صورت مشاهده علائم این ویروس راحت از کنار آن نگذرید و با مشاهده علائم سریعا به پزشک مراجعه بفرمایید.

نکاتی در مورد ماسک

در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر این موارد به گوش می رسد که بیان شده ماسک های آبی سرطان زا هستند. این موارد به هیچ عنوان صحیح نبوده و خواهشا این نکته را جدی بگیرید که شرط زنده ماندن و به خطر نیفتادن جون خود و عزیزانمان در گرو استفاده از ماسک است.

نکات مهم در مورد کرونا

افرادی که قبلا دچار کرونا شده اند تصور میکنند که دیگر دچار کرونا نخواهند شد. باید این نکته را بیان کنیم که این افراد هم مجددا ممکن است به کرونا مبتلا شوند. حتی کسانی هم که واکسن کرونا را دریافت کرده اند امکان ابتلا به کرونارا دارند. البته ممکن است دچار نوع خفیف آن شوند.

مطالعه بیشتر  علت اصلی انجام جراحی های زیبایی واژن

برگرفته از سخنان دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

———————————————————–

راه های ارتباطی با دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

پیج اینستاگرام دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

کانال آپارات دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

کانال نماشا دکتر محبوبه مأموریان اصفهانی

———————————————————–

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button